ACC – GT3 Silverstone 10.25.

Főoldal Fórumok Zengő E-sport ACC – GT3 Silverstone 10.25.

16 hozzászólás mutatása
  • Szerző
    Bejegyzés
    • #4603
      Zengő E-sport
      Adminisztrátor
    • #5165
      Szemir
      Felhasználó

      Nem akarok vitát indítani, de mégis kénytelen vagyok szót emelni, hogy egyesek milyen versenyzői etikettel rendelkeznek? Füzy Marci pályán kívül előzött meg az első körben, Icsó Ottó szintén első körben olyan helyen próbál előzni, ahová még biciklivel sem mennék be, majd belémjön és ennek köszönhetően sérül az autó, pluszban a mellettem jövő Kalocsai Dávid is kap belőle és megy a kavicságyba. Kerekes Kristóf, külön szót érdemel a bevetődésed, mert ha Posán Norbi és én nem figyelünk, akkor viszel mindkettőnket – de Norbit biztos – a süllyesztőbe. Aztán Icsó Ottó 2.0, mint ha helicorsa nem lenne, kívülről majd megmutatod és bármi áron, de meg kell előzd rögtön az előtted haladót. Hogy lehet ilyen meggondolatlanul versenyezni?
      7 itteni futamomból 5-ön löktek ki, törték szét az autómat, tették tönkre a versenyemet. Természetesen én is hibázok és hibáztam többször is, de nem előzök pályán kívül és nem vetődök be egy életem, egy halálom alapon, majd kiadja valahogy. Azt hinném, hogy csak a közép- és hátsó traktus a daráló.
      Ellenben Kalocsai Dávid bizonyította, hogy lehet ezt tisztességgel is csinálni. Köszönöm!!!!

    • #5166
      berci23
      Felhasználó

      Sziasztok!
      Szeretnék elnézést kérni Szarka Andrástól illetve Lóczi Jánostól. Egyik ütközés sem volt szándékos, amikor Szarka András mögéd értem, egyszerűen a sebességkülönbség miatt elmértem a féktávot. Lóczi János, az utolsó körben amikor eltaláltalak, azért volt, mert éreztem, hogy elmértem a féktávot, és nem akartalak hátulról kilökni, viszont rossz döntést hozva a rázókő szinte felrepített. Elnézést kérek ezekért, nem jellemző rám a balesetek okozása, legközelebb mégjobban fogok figyelni.

    • #5168
      Lóczi János
      Felhasználó

      Nem vesztettem vele pozíciót így részemről nincs, harag csak megijedtem egy pillanatra, hogy meg fogok forogni, de sikerült összeszednem.

      • #5355
        Horváth Atilla
        Adminisztrátor

        Szia,

        A 4-es kanyar bejáratán (mielőtt összeütköztél Lányival) a padlólemez ért le és azért dobott el az ívbelsőn lefektetett hurka kerékvető? Vagy valami glitch volt? A replayt nézve nem tudtuk eldönteni.. mert egyikünk sem látott még így Bentleyt repülni a pálya azon pontján.

        Üdv,
        A.

    • #5169
      Kristi
      Felhasználó

      @Széchy:
      Ahogy a szerveren is írtam, itt is megismétlem. Elnézésed kérem a bevetődésért, az teljes mértékben az én saram volt, nagyon benéztem a lejtőn a féktávot a szélárnyékból kibújva és ezzel Norbi és a te futamodat is veszélybe sodortam. Abszolút nem állt szándékomban ilyen módon megejteni ezt az előzést.

      • A hozzászólás módosításra került: 1 hónap ideje-Kristi.
    • #5171
      Szemir
      Felhasználó

      Kristóf!
      A szerveren nem olvastam, a közvetítésből láttam, hogy írtál. Ez így korrekt Tőled, köszönöm! Sajnálom, mert nagy meccs volt kialakulóban.

    • #5172
      Dave
      Felhasználó

      Szabi nem voltál könnyű falat, jót csatáztunk :D. Sajnálom, hogy Icsóval összeakadtál, pedig nagyon jó tempód volt/van mindig.

      • A hozzászólás módosításra került: 1 hónap ideje-Dave.
    • #5180
      ottoicso
      Felhasználó

      @Szemir: Az első körben miután kiforgattad Füzyt (khm) tempót veszítettél, az egész mezőny kerülget titeket, én beértem melléd. Helicorsa itt talán pont hogy neked kéne, egyértelmű sebességelőnyöm volt és melletted voltam, de mit sem törődve húztad rám a kormányt apexet célozva, pedig helyet kellett volna hagynod, de kiütöttél.
      Aztán 2.0, én hagyok neked helyet, másfél autónyira az apextől próbálok kanyarodni, hogy elférj, de te mész tovább egyenesen, mintha nem is akarnál az ívre fordulni, ebből te forogtál végül ki.
      Ne haragudj, de nem érzem jogosnak a felháborodásod, és ezekben az esetekben talán neked kellett volna hidegebb fejjel vezetni.

    • #5181
      Szemir
      Felhasználó

      Az a gond ezzel, hogy Füzy már előtte pályán kívül előzött meg, ahol pedig összeértünk, ott nekem jobbos íven jobbra fordul a kormányom, kigyorsítási ponton az Ő autója kicsit megcsúszik és összeérünk. Utána Te már egy olyan helyen gyorsulsz ránk, ahol csakis baleset lehet, mivel te ott abból az ívből sehogy és soha nem fordulsz el szabályosan, még ha nincs is ott senki. Másrészt a támadó fél felelőssége részben, hogy szabályosan abszolválja az előzést. Hogy lehet úgy elkerülni valamit, ha a hátulról érkező tempó különbség okán berepül egy helyre, ahol nincs helye. Ha ott félre is kapom a kormányt, mert Te érkezel szerintem felelőtlenül, akkor is Dávidot lököm ki a külső íven. Ugyanez igaz a 2. esetre is. Te vagy a támadó fél, belső ívet én választom meg. De majd eldöntik a Versenybírók, kíváncsi leszek, mert más ligában volt ugyanitt egy szinte azonos esetem az első helyért ment a csata és dettó ugyanígy jártam. Ott is a támadó felet hozták ki hibásnak, mivel kívülről fordult és én ott voltam teljes autóval mellette.

    • #5182
      ottoicso
      Felhasználó

      Ne haragudj, de te visszanézted a replayt? Füzy végig a pályán belül ment, de ez itt szerintem irreleváns, az én belső ívemen pedig egyrészt fékeztem is, hogy több helyet hagyjak, másrészt melletted volt bőven hely Kalocsai felé, nem kellett félrekapni a kormányt, csupán helyet hagyni és simán fordulunk hárman.
      A második esetnél is egyértelmű, hogy nem a pálya szélén akarok elfordulni, hanem neked helyet hagyva az ideálishoz legközelebbi íven. Ezért volt ott neked a másfél autónyi hely, de te ki akartál terelni a pálya szélére. Nem érzem, hogy ez kiszámítható mozgás lett volna részedről, ellenben én elég egyértelmű tempókülönbséggel és előzési szándékkal, neked helyet hagyva közeledtem.
      Ha 7-ből 5 futamon “kilöktek”, akkor lehet érdemes elgondolkoznod azon, hogy talán ez nem mindig a másiken múlik.

      • #5184
        csindu
        Felhasználó

        #5182
        A Stowe kijáratánál tényleg pályán kívül voltam, úgy értem be Szabi mellé, igaz semmi helyet nem hagyott és még rám is ijesztett a korrigálásával. 😀 De mindegy, valaki azzal van elfoglalva, hogy rajt után a káoszban ki hogyan használja a pályát (az ACC szerint teljesen szabályosan) és nem azzal, hogy legalább bocsánatot kérjen a 2-3 versenyzőtől akiknek tönkretette a futamát. Az utolsó mondatodban pedig van valami. 😂😂😂

    • #5183
      Szemir
      Felhasználó

      Kedves Ottó!
      Köszönöm észrevételeidet. Sajnos Te is csak azt találtad fogópontnak, amit én írtam le (7-ből 5 ), adtam egy lapot a kezedbe. Nyilván érdekes, hogy minden esetben a VB büntette őket, 5-bő 5-ször. De ez egy meddő vita veled. Sajnos nem tudtam megnézni a replayt, csak úgy vagdalkóztam a levegőbe ;-).

      btw: ha szerinted az nem a pályán kívül van, ami a kerékvető melletti zöld műfűhöz sem ér hozzá egy kerékkel sem és így előz meg, akkor szerintem Te sem nézted meg alaposan a replayt. Kár, hogy nem tudok róla ide képet csatolni.
      Köszönöm, részemről lezárva, a VB eldönti majd.
      Üdv

    • #5185
      Szemir
      Felhasználó

      Köszönöm Marci!
      Te is csak abba tudsz kapaszkodni, amit én írtam le, mint Ottó társad. Bocsánat, hogy úgy előztél meg, hogy pályán kívül, majd a nagy kavarodásban picit megpöcköltelek és megforogtál. Az én hibám volt, elnézést. Sajnálom, hogy az ilyen acc hibát is ki tudtad használni figyelmeztetés nélkül és így szereztél előnyt vele és még elnézést sem kérsz emiatt, hanem teljesen szabályosnak is tartod, mert a program engedte. Azért ez így korrekt!
      Kiss Balázs eseténél pedig egyáltalán nem tehettem semmit, teljesen keresztbe állt féktávon és kigyorsításon. Úgy hogy ha valakinek tönkre tettem a versenyét, mint pl a tiédet (egy szép manőverrel megelőztél és utána 3. lettél – mondjuk ez brutál teljesítmény volt el kell ismerni), akkor bocsánatot kérek Balázstól is, Icsótól, Dávidtól és az előző 5 kilökésem személyeitől is.

    • #5186
      freakyo
      Felhasználó

      Ehhez csak az én részemhez fűzök hozzá a többit rátok bízom. Egy picit megcsúszott az autóm hátulja bejáraton, korrigálni próbáltam, ami üres térben meg is lett volna, de a kontakt sajnos elkerülhetetlen volt. A miénk szerintem versenybaleset, nem láttam egy megoldást se arra, hogyan tudtad volna elkerülni, hisz olyan közel voltunk egymáshoz. Verseny alatt persze morogtam egy sort, (közvetítésben is úgy tűnt, mintha forgattál volna), de futamot befejezve egyből visszanéztem és hát ez van.

      • #5187
        Szemir
        Felhasználó

        Köszönöm Balázs. Ettől még nyilván sajnáltam az esetet, mert akik jól ismernek tudják, hogy nagyon rühellek pöckölni is, nem hogy bodycheckel előzni akár.
        Sajnálom, hogy így alakult, igyekeztem lefékezni még jobban ott, de nem tudtam elkerülni ténylegesen.

    • #5333
      ottoicso
      Felhasználó

      Tisztelt Versenybíróság!

      Az alábbi helyzetben tényleg úgy gondoljátok, hogy nem hagytam elegendő helyet a mellettem haladó autónak? Nem elég, hogy én voltam előrébb, még két és fél autónyi helyet is hagytam magam mellett, hogy elférjen. Nem igazán érzem jogosnak az itéletet, főleg annak fényében, hogy a korábbi szituációban ahol egyértelműen egy deka helyet nem hagyott nekem a delikvens, versenybalesetnek minősítettetek.

      Igazán hálás lennék, ha kifejtenétek ennek az ítéletnek az alapját.

      Köszi,
      Ottó

    • #5351
      Horváth Atilla
      Adminisztrátor

      Kedves Ottó,

      Szeretném tisztázni, hogy büntetés esetén két megfogalmazást használunk,
      Döntő mértékben = a baleset jelentős mértékben a büntetett versenyző felelőssége (értsd: nem tettél eleget a baleset elkerüléséért)
      Teljes mértékben = a baleset teljes mértékben a büntetett versenyző felelőssége (értsd: felelőtlen versenyzői magatartást képviselve előidéztél egy balesetet)

       

      Nem hagytál elegendő helyet, mivel a kontakt elkerüléséért Széchyt irányváltásra kényszerítetted volna, ezt pedig nem teheted meg azzal, akivel versenyben vagy. (az előzést nem fejezted be a bekormányzásig)

      Az esetről: Nem tettél eleget a baleset elkerüléséért és az eset során a versenyszabályzatot több pontban is megsértetted,

      I. 1.1 A versenyző mindent megtesz a kontaktok és balesetek elkerülésének érdekében.
      II. 10.7.b Az előzést kezdeményező versenyző kötelessége az előzés szabályos végrehajtása.
      II. 10.7.c Az előzést kezdeményező versenyző az előzési manőverével nem veszélyeztetheti
      és nem akadályozhatja az elöl haladó versenyzőt.
      II. 10.7.e Az előzést végrehajtó versenyző köteles helyet hagyni a védekező versenyzőnek
      mindaddig, amíg az előzését be nem fejezi.

       

      Mivel az előzést nem fejezted be a bekormányzásig, ezért Széchynek joga volt a belső íven haladni és veled együtt fordulni. A kanyarodás során kontaktot idéztél elő azzal, hogy az autódat belekormányoztad Széchy autójába, vagyis nem hagytál neki elegendő helyet. (az általad említett két és fél autónyi hely, egy nem használt zóna része, ami ezen előzés és a helyezkedés szempontjából most nem mérvadó)

       

      Az általad említett másik eset a Club kanyarban történt.
      Az eset sajátossága, hogy lendületelőnyben voltál és belső ívre menekültél egy olyan sugarú kanyarba, melyet ilyen szögben és ekkora sebességgel képtelenség bevenni úgy, hogy a kijáraton ne sodródj a bukótérbe/ne más autóján fordulj el. Ezt alátámasztva, a kontakt előtt fékeztél is.
      Mivel az esetet Széchy tempója idézte elő, ezért úgy ítéltük meg, hogy a belső ív használata nem előzési kísérlet, hanem menekülés volt a részedről.

       

      Üdv,

      Atilla

    • #5356
      ottoicso
      Felhasználó

      Rendben, köszönöm a részletes tisztázást.

    • #5357
      Zengő E-sport
      Adminisztrátor

      Kedves Versenyzők,

       

      Örömmel vesszük tudomásul, hogy zajlik a fórum élet, ugyanakkor szeretnénk megkérni mindenkit, hogy a személyeskedő és cinikus megjegyzéséket a jövőben mellőzzétek. Még akkor is ezt kell kérjük, ha jól tudjuk hogyan működik a versenyzői psziché. 🙂

      Tartsuk tiszteletben egymást, mindannyian.

       


      Köszönettel,
      Zengő E-sport

16 hozzászólás mutatása
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.